Friday, January 28, 2011

kota singa

selalu ada dalam komuniti ramai, perbalahan antara mereka-mereka. di kota singa tempoh hari ada sedikit kacau, lantaran percikan suara pemimpin lama mereka, menjerit supaya muslim dirojakkan bersama bukan muslim. bagi tujuan kemajuan negara katanya. rakyat pasti boleh bersatu padu bila agama pun mampu dirojak-pasemborkan. lantas perlulah ada kitab-kitab kompilasi semua agama, dijual di gedung-gedung buku paling mahal, dikulit-tebalkan, diletakkan sekali bersama diskaun dan tawaran hebat 100 pembeli pertama.

apa kemajuan negara itu bergantung pada seberapa rojaknya agama?
kalau begitu, lantik saja ayah pin jadi perdana menteri.

bingkas muslim di kota singa marah. yang bertatu, yang berpakaian seperti hantu, yang menutup aurat selalu, semua-semua lah! pastinya marah pabila keterangan sebegitu rupa dihamburkan pada rakyat jelata.

gagahlah dalam beragama kamu semua.

katakanlah MUHAMMAD, "Wahai orang-orang kafir!, aku tidak sembah apa yang engkau sembah, dan engkau bukan penyembah apa yang aku sembah. dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang engkau sembah. dan engkau tidak pula menjadi penyembah apa yang aku sembah. untukmu AGAMAMU, dan untukku AGAMAKU".

surah Al- Kafirun.

1 comment: